Polityka prywatności

§1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka Prywatności  i Polityka Cookies  jest skierowana do Klienta w rozumieniu Regulaminu Sklepu oraz Użytkownika stron www.lubicki.pl i sklep.lubicki.pl (zwanymi dalej “Stroną” ). Określa rodzaj, zakres, sposoby korzystania z danych przekazanych przez pliki Cookies oraz inne technologie pojawiające się na Stronie, prawa i obowiązki Klienta i Użytkownika oraz zabezpieczenie danych osobowych. Zawiera również politykę korzystania z usługi Newsletter.
  2. Usługa Newsletter (zwana dalej “Newsletter”) stanowi bezpłatną usługę świadczoną drogą elektroniczną przez Administratora na rzecz Użytkownika / Klienta, poprzez przesyłanie listów elektronicznych. Dzięki nim Administrator informuje o wydarzeniach, usługach, produktach i innych elementach istotnych z punktu widzenia Administratora i /lub w celu realizacji prawnie uzasadnionego celu Administratora, nie częściej niż 3 razy w miesiącu. Zgodnie z umową pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem / Klientem, której przedmiotem jest świadczenie usługi Newsletter. Zawarcie umowy następuje poprzez wypełniony interaktywny formularz,  z zaznaczeniem odpowiedniego checkboxa, dalej potwierdzenie  zapis w e-mailu potwierdzającym w systemie (double-checkin) otrzymanym drogą elektroniczną na wskazany adres email.
  3. Brak akceptacji przez Klienta / Użytkownika niniejszej Polityki Prywatności oznacza brak możliwości korzystania z usług Sklepu, w tym składania zamówień.
  4. Regulamin Strony Internetowej jest dostępny pod następującym adresem: https://sklep.lubicki.pl/regulamin
  5. Polityka Prywatności stanowi integralną część Regulaminu Sklepu.
  6. Administratorem  Strony i danych osobowych Klientów i Użytkowników jest:
    Fundacja „Zielone Terapie – Naturalne Terapie” z siedzibą w Kazimierzu Dolnym, przy ul. Krakowskiej 6B, (kod poczt. 24-120), wpisaną do rejestru przedsiębiorców oraz stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonym przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS:0000712130, NIP:7162822049, REGON:369282290, , reprezentowaną przez: Martę Elizę Neuman-Lubicką – Prezesa Zarządu (zwaną dalej “Administratorem”)
  7. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z wymogami Rozporządzenia  Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”).
  8. W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie postanowień niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookies proszę kontaktować się z Administratorem poprzez adres e-mail: sklep@lubicki.pl
  9. Wszystkie dane osobowe i adresowe podane przez Klienta/ Użytkownika na Stronie nie będą w jakikolwiek sposób udostępniane ani odsprzedawane osobom czy podmiotom trzecim .
  10. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności i Polityki Cookies, a każdego Klienta / Użytkownika Strony obowiązuje znajomość aktualnej Polityki Prywatności. Przyczyną zmian mogą być rozwój technologii internetowej, zmiany w powszechnie obowiązującym prawie czy też rozwój Strony. Na dole dokumentu znajduje się data publikacji aktualnej Polityki Prywatności.

§2. Zbierane dane

  1. Klient niezarejestrowany jest Użytkownikiem, może przeglądać Strony bez konieczności podawania swoich danych osobowych czy też bez konieczności dokonania rejestracji.
  2. Klient składa Zamówienia w rozumieniu Regulaminu Sklepu, które warunkuje podanie danych przez Klienta. Klient podaje swoje dane dobrowolnie, jednakże brak wskazania wymaganych danych uniemożliwia złożenie Zamówienia przez Klienta, gdyż Administrator nie będzie miał możliwości przyjęcia zamówienia i skontaktowania się z Klientem w celu ustalenia szczegółów realizacji zamówienia oraz zawarcia umowy sprzedaży Asortymentu.
  3. Administrator zbiera następujące dane Użytkownika / Klienta: imiona i nazwisko, numer identyfikacji podatkowej NIP (w przypadku przedsiębiorców), adres e-mail, telefon kontaktowy, adres dostawy Asortymentu, dane wymagane do realizacji płatności za zamówienie.
  4. Administrator zbiera dane Klienta w celu zawarcia z nim umowy sprzedaży, jak również w związku z jej wykonywaniem.
  5. Założenie konta wymaga od Klienta / Użytkownika podania loginu oraz hasła zabezpieczającego konto. Login i hasło są poufne i powinny być strzeżone przez Klienta przed wykorzystaniem przez osoby nieupoważnione.
  6. Użytkownik podaje swoje dane w trakcie dołączania się do Newslettera, wyraża  wtedy zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych oraz na otrzymywanie informacji marketingowych środkami komunikacji elektronicznej od Administratora w celu wysyłania Newslettera, kontaktu z Użytkownikiem lub wysyłania innych informacji marketingowych.
  7. Podczas korzystania przez Klienta / Użytkownika ze Stron automatycznie zbierane są dane dotyczące Klienta w postaci: adresu IP, nazwy domeny, typu przeglądarki, typu systemu operacyjnego Klienta. Dane te mogą być zbierane przez pliki cookies („ciasteczka”) zgodnie z Polityką Cookies.
    1. Polityka Cookies, o której mowa w pkt. 6 §2, to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia Użytkownika podczas przeglądania Strony, nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu zainstalowanym w urządzeniu Klienta.
      Pliki cookies  zgodnie z Polityką Cookies zapamiętują preferencje Klienta , co umożliwia m.in.:
      a) podnoszenie jakości Usługi,
      b) poprawianie wyników wyszukiwania i trafności wyświetlanych Artykułów i Asortymentu,
      c) tworzenie statystyk oglądalności,
      d) utrzymywania sesji zalogowanego Klienta.
    2. Klient może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie plików cookies (blokowanie plików cookies), co w przyszłości uniemożliwi przechowywanie plików cookies w urządzeniu Klienta.
    3. Klient, który nie wyraża zgody na wykorzystywanie plików cookies (zastosuje blokadę plików cookies) powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych. Proces wyrażania zgody na wykorzystywanie plików cookies różni się w zależności od używanej przez Klienta przeglądarki.
    4. Klient, który chce usunąć dotychczasowe pliki cookies powinien wybrać odpowiednie ustawienia w używanej przez siebie przeglądarce stron internetowych lub usunąć pliki cookies ręcznie. Proces usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez Klienta przeglądarki.
    5. Sprzedawca uprzedza, że zablokowanie lub usunięcie plików cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze Sklepu, a w niektórych przypadkach uniemożliwić korzystanie z niektórych jego opcji.

§3. Wykorzystanie danych

  1. Dane podane przez Klienta Administrator przetwarza w następujących celach:
    1. związanych z zawarciem, wykonywaniem lub rozwiązaniem umowy, tj. w celu umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz korzystania ze sklepu internetowego, w tym dokonywania transakcji w naszym sklepie internetowym i wykonania płatności za towary sprzedane Klientowi przez Administrator;
    2. zapewnienia obsługi transakcji i rozwiązywania problemów technicznych;
    3. obsługi kierowanych do Administratora przez Klienta / Użytkownika próśb i zapytań, w tym kontaktowania się z w związku z wykonywaniem umowy,
    4. wykonywania obowiązków nałożonych przez obowiązujące przepisy prawa;
    5. wykonywania zadań w interesie publicznym, tj. w zakresie wynikającym z przepisów prawa i podejmowanych czynności;
    6. wykonywania prawnie uzasadnionych interesów, w tym windykacja należności; prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych i mediacyjnych, marketing bezpośredni;
    7. przechowywanie danych dla celów archiwalnych, oraz zapewnienie rozliczalności (wykazania spełnienia przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa).
    8.  przesyłania informacji marketingowych o publikowanych książkach, kursach online, wydarzeniach lub produktach oferowanych przez Administratora, jeżeli wyraził w tym celu odpowiednią zgodę i/lub jeżeli mieści się to w granicach prawnie uzasadnionego interesu Administratora.
  2. W przypadku udzielenia przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych (poprzez zaakceptowanie właściwej klauzuli), dane Klienta będą wówczas zbierane i wykorzystywane przez Administratora, w przypadku wyrażenia zgody na udostępnienie danych, w celach przedstawienia oferty handlowej, przeprowadzenia konkursów i innych działań marketingowych.
  3. W przypadku udzielenia przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych w postaci wysyłania newslettera zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2014 poz. 243) dane Klienta będą wówczas zbierane i wykorzystywane przez Administratora wyłącznie w przypadku wyrażenia stosownej zgody w tym celu (§1 pkt 3).
  4. Dane zbierane automatycznie mogą być użyte do analizy zachowań Klientów w Sklepie oraz do celów wskazanych w pkt 2 powyżej.
  5. Dane zbierane poprzez bezpośredni kontakt Klienta z pracownikiem/konsultantem Administratora, są wykorzystywane wyłącznie w celu kontaktu z Klientem i udzielenia pomocy Klientowi.
  6. Spółka zastrzega sobie możliwość gromadzenia adresów IP Klientów odwiedzających Sklep, które mogą być pomocne przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem, określeniu z jakich regionów Sklep notuje najwięcej odwiedzin czy mogą być przydatne przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu.
  7. Klient może odwołać swoją zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, marketingowych w każdym czasie przez wysłanie takiej informacji na e- mail sklep@lubicki.pl.

§ 4. Przekazywanie danych osobowych. Powierzenie i udostępnienie danych.

  1. W związku z realizacją podstawowych funkcji sklepu internetowego Administrator udostępnia dane osobowe uprawnionym pracownikom i współpracownikom w zakresie niezbędnym do realizacji zadań służbowych.
  2. Administrator w ramach realizacji umowy sprzedaży oraz usług posprzedażowych może przekazywać dane osobowe następującym kategoriom podmiotów:
    1. firmom kurierskim lub innym podmiotom pośredniczącym w dostarczeniu towarów zakupionych przez Państwa,
    2. operatorom systemów płatności, w przypadku wyboru takiej formy płatności,
    3. firmom świadczącym usługi reklamacyjne w zakresie towarów nabytych przez Państwa,
    4. W przypadku wyrażania zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych i na wykorzystywanie środków komunikacji elektronicznej mogą być przekazywane do podmiotów wyspecjalizowanych w świadczeniu usług masowej wysyłki e-mail, SMS lub MMS.
  1. Administrator oświadcza, że przy wyborze podmiotów świadczących usługi opisane w pkt. 2 i 3 powyżej zawsze kieruje się kryteriami podanymi w art. 28 ust. 1 RODO, tzn., że każdy ze zleceniobiorców musi dawać gwarancję wdrożenia i stosowania odpowiednich do kategorii danych osobowych środków technicznych i organizacyjnych służących ich bezpieczeństwu.
  2. W przypadkach opisanych w odrębnych przepisach prawa i zgodnie ze wskazanym w tych przepisach trybem, dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym organom administracji państwowej.
  3. Dane osobowe mogą być ujawniane również na potrzeby audytów, zapewnienia zgodności z przepisami i realizowania nadzoru właścicielskiego.
  4. Administrator oświadcza, że w każdym przypadku udostępnienie lub przekazanie danych osobowych odbywa się w oparciu o umowę powierzenia przetwarzania danych lub w oparciu o obowiązek prawny.
  5. Uprawnienia w zakresie przetwarzania danych osobowych. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Klientowi następujące prawa:
    1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, tj. prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania;
    2. prawo do sprostowania danych, gdy Klient/ Użytkownik zauważą, że dane Klienta/ Użytkownika są nieprawidłowe lub niekompletne;
    3. prawo żądania od Administratora usunięcia danych – gdy Klienta/ Użytkownika dane nie będą już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane przez Administratora, gdy Użytkownik/ Klient cofnie swoją zgodę na przetwarzanie danych, lub zgłosi sprzeciw wobec przetwarzania danych, lub dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, gdy dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub dane zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oferowanych dziecku;
    4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych – gdy Klient/ Użytkownik zauważą , że  dane są nieprawidłowe, dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem, ale będą Klient/ Użytkownik chcieli ich usunięcia, dane nie będą Administratorowi już potrzebne, ale mogą być potrzebne Klientowi/ Użytkownikowi do obrony lub dochodzenia roszczeń lub  Klient/ Użytkownik wniosą  sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po naszej stronie są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
    5. prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych przez Administratora danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi – gdy przetwarzanie Klienta/ Użytkownika danych odbywa się na podstawie udzielonej zgody lub umowy zawartej z Klientem/ Użytkownikiem oraz gdy przetwarzanie to odbywa się w sposób automatyczny;
    6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego;
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
    8. prawo do uzyskania interwencji ze strony Administratora, przedstawienia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych

§5. Zabezpieczenie danych osobowych

  1. Administrator danych osobowych stosuje środki techniczne oraz organizacyjne niezbędne do ochrony danych, w szczególności zabezpiecza dane osobowe Klientów/ Użytkowników
  2. Klient/ Użytkownik zobowiązany jest we własnym zakresie odpowiednio zabezpieczyć hasło przed ujawnieniem osobom trzecim. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność i ryzyko związanie z ujawnieniem hasła osobom trzecim (także na skutek nieodpowiedniego zabezpieczenia hasła przed dostępem osób trzecich) lub umożliwienie im korzystania z jego konta w inny sposób.
  3. Komunikacja pomiędzy Klientem a serwerem Administratora jest zaszyfrowana. Bezpieczeństwo przesyłu danych jest zapewnione dzięki stosowaniu protokołu transmisji SSL (Secure Socket Layer v3). SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z przeglądarki klienta i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer obsługujący Sklep. Informacja wysyłana z serwera Sklepu do Klienta jest kodowana, a następnie dekodowana.

§6. Okres przechowywania danych osobowych

  1. Dane osobowe przypisane do konta Klienta w Sklepie – przez cały czas aktywności konta oraz w postaci archiwalnej do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń,
  2. Dane osobowe podane przez Klienta/ Użytkownika w celu realizacji umowy sprzedaży bez zakładania konta w Sklepie – w postaci archiwalnej do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z zawartą umową sprzedaży drogą elektroniczną,
  3. dane marketingowe – do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych w tym celu, przy czym dane dotyczące uprzedniej zgody oraz operacji marketingowych zrealizowanych wobec Użytkownika/ Klienta będą przechowane w postaci archiwalnej co najmniej przez 5 lat od momentu wycofania zgody (ograniczenie przetwarzania), dla potwierdzenia, że taka zgoda miała miejsce w przeszłości,
  4. Dane osobowe dotyczące faktów i zdarzeń podlegających obowiązkom podatkowym lub ujęcia w odpowiednich księgach rachunkowych – przez okres wymagany postanowieniami ustaw: ordynacja podatkowa i ustawa o rachunkowości lub innych przepisów powszechnie obowiązujących,
  5. Jednocześnie, w celu rozliczności będziemy przechowywać dane przez okres, w którym Administrator zobowiązana jest do zachowania danych lub dokumentów, które je zawierają dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych, w tym umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne.

§7. Wyłączenie odpowiedzialności

  1. Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Klientów, skutkiem których Spółka przetwarza podane przez nich dane osobowe w sposób określony w niniejszej Polityce Prywatności.
  2. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania w każdym czasie zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości Sklepu, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Sklepu oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa.

§8. Prawo wniesienia skargi

  1. Przysługuje Klientom/ Użytkownikom możliwość wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych należących do polskiego organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia.

§9. Kontakt

  1. Wszelkie dodatkowe pytania związane z Polityką Prywatności i ochrona danych osobowych można kierować mailowo na konto sklep@lubicki.pl